torsdag den 16. august 2012

Første færdige hækleprojekt ever.

Nårh ja, hvis altså lige vi ser bort fra grydelapperne hæklet i 7 kl. Jeg har været i gang det sidste års tid med det dersens hækling, men har kun hæklet frem og tilbage i fastmasker/stangmasker og lavet utallige oldemorsfirkanter. En dag jeg var nede i den lokale Stof2000, havde ekspedienten hæklet de sødeste dukker. Jeg synes bare de var så fine, han fik mig overbevist om, at jeg da sagtens kunne hækle sådan en. Opskriften fik jeg med hjem, men den kan også hentes gratis inde på deres hjemmeside.

Jeg læste opskriften mange gange inden jeg gik igang. Jeg valgte at hækle den i noget tykkere garn end der står i opskriften, så blev det lidt nemmere, men også en noget større dukke. Jeg er forbavset over hvor nemt det gik med at hækle de forskellige dele. Jeg skulle dog lige tænke mig om ved hovedet. Jeg er dog ikke helt tilfreds med måden jeg fik syet den sammen på, det skal jeg helt klart øve mig meget mere på. Håret sidder heller ikke for godt fast, eller også er Frederikke bare for hård ved hende. Hun har fået navnet Yasmin, da det er navnet på kjolemønstret inde i hæftet.

Men for søren da, det er jo en kæmpe sejr som pludselig åbner nye muligheder. For efter jeg er færdig med denne her dukke, kan jeg jo se at der er mange ting jeg sagtens kan hækle.

Behøver jeg at sige at Frederikke knuselsker hende og at storesøster er misundelig. Så en dukke er på vej i lyserødt garn.


Det der broderi noget er jeg vist ikke lige så god til. Alt for små øjne og skæv mund.







6 kommentarer:

  1. Den er da blevet fin :0) og meget knuselskelig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også lidt stolt over mig selv:-)

      Slet
  2. Sejt. Hvor er den bare blevet sød!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det åbner jo helt klart en helt ny verden det der hækling. Jeg tør da slet ikke tænke på alle de ting jeg gerne vil afprøve.

      Slet
  3. Noget af et projekt at gå i gang med men et flot resultat. Jeg kunne også godt tænke mig det der hækleri, men har ikke rigtig haft mod på at gå i gang. Meeen måske, når du synes du er amatør og alligevel kan hækle såden en fin dukke, så er det vel bare at forsøge sig. :-)

    SvarSlet
  4. Du skal da bare i gang. Det er så hyggeligt at hækle. Et projekt man kan gå til og fra. Der ligger rigtig mange gode videoer på nettet, hvor teknikkerne bliver skåret ud i pap.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...