tirsdag den 26. juli 2011

Hæklede barnevognstæpper fra 70´erne.

Kom til at tænke på pigernes oldemor her den anden dag, da jeg læste dette her  indlæg. Jeg fik disse her barnevognstæpper af svigermor dengang jeg ventede Caroline. Da jeg fik dem i 2007 syntes jeg måske ikke lige de var de fedeste tæpper. Men jeg fandt hurtigt ud af, at de er dødpraktiske både til ekstra varme i barnevognen og i sengen. Tænk sig at svigermor havde gemt dem oppe på sit loft i så mange år. De er i virkelig god stand. Det er pigernes oldemor der i sin tid hæklede dem til sit første barnebarn (pigernes far). Hun døde desværre her i marts måned. Hun var delvist blind de sidste mange år af hendes liv. Til stor ærgelse for hende selv, hun var nemlig et meget kreativt menneske. Jeg har været så heldig at arve hendes sykasse og mange andre af hendes kreative ting, men mere om det en anden gang. For i skal da se de fine tæpper hun har hæklet.   



Jeg har en mission her i 2011 der går ud på at lære at hækle. Nu har jeg jo arvet de her 25 hæklepinde fra  oldemor. Er dog også kommet en lille smule i gang. Kan lave luftmasker, kædemasker, stangmasker og fastmasker. Så det må jo bare være op på hesten, men synes ikke jeg kan læse en opskrift endnu.

1 kommentar:

  1. WOW! Jeg synes, at der er totalt fede!!! :-)))) Og sikke skønt at de er gået i arv....der er ægte familiehistorie og -kærlighed bag hver eneste maske! Dejligt...

    Kan se at dette er et gammelt indlæg - mon du er kommet videre med at hækle? Det er faktisk noget, jeg rigtig gerne vil lære...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...